• Home
  • Ons JKC
    • Jenaplankindcentrum
    • Ons onderwijs
    • Kinderopvang
    • Onze stamgroepen
    • Schoolondersteuningsbeleid
    • Samenwerking Kentalis (TOS)
    • Kinderraad
    • Het team
  • Praktische info
    • Schoolgids
    • Schooltijden
    • Weekopening en weeksluiting
    • Certificaat "Gezonde school"
    • Aanmelden
    • Vakantierooster
    • Verlof
    • Protocollen
  • Ouders
    • Betrokkenheid van ouders
    • Medezeggenschapsraad
    • Oudervereniging
  • Actueel
    • Nieuws
  • Contact
  • BMS
    • Over de BMS
    • Privacy

Medezeggenschapsraad

De belangrijkste taak van de MR is de toetsing van het schoolbeleid. Op basis van de Wet Medezeggenschap op scholen wordt door de schoolleiding gevraagd om instemming en/of advies, waardoor het schoolbeleid formeel uitgevoerd kan worden. De MR heeft bijvoorbeeld adviesrecht met betrekking tot de schoolbegroting en de vakantieregeling en instemmingsrecht met betrekking tot de formatie-inzet en het meerjarig schoolplan. Daarnaast bestaat altijd de mogelijkheid om ongevraagd advies uit te brengen. De MR van JKC Sint Franciscus bestaat uit zes leden, drie teamleden en drie ouders. De leden hebben zitting voor een periode van drie jaar en kunnen daarna nog één keer worden herkozen. Daarnaast kan een ouder of teamlid zich kandidaat stellen om deel te nemen in de gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR) van de Bisschop Möller Stichting waar beleidszaken op stichtingsniveau aan de orde komen. 

De MR bestaat momenteel uit:
Erwin van Dijk, ouderlid
Inge Schut, teamlid
Judith Holtzer, teamlid
Bonny Appelman, teamlid
Anchela Veenstra, ouderlid
Klarie v/d Vegt, ouderlid

Contact

Lycklamaweg 14
8471 JX Wolvega
0561 - 61 40 22
info@stfranciscusschool-wolvega.nl

BMS, onderwijs met kleur!
  • Privacy statement

    De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) vraagt meer verantwoordelijkheden om persoonsgegevens goed te beschermen

    Op onze school wordt zorgvuldig omgegaan met de privacy van leerlingen. De school heeft leerlinggegevens nodig om goed onderwijs te kunnen geven en te begeleiden. Ook worden de gegevens opgeslagen voor de goede administratieve organisatie van de school. De meeste leerlinggegevens komen van ouders (zoals bij de inschrijving op school), maar ook leraren en ondersteunend personeel leggen gegevens vast over de leerlingen (bijvoorbeeld cijfers en vorderingen). Soms worden er bijzondere persoonsgegevens geregistreerd als dat nodig is voor de juiste begeleiding van een leerling.

    Hoe wij dit geregeld hebben en wat uw rechten als ouders zijn, staat beschreven in de volgende documenten:

    Privacyregelement

    Privacyverklaring

    Rechten van betrokkenen

    Beveiligingsincident melden - BMS-Onderwijs (yoursafetynet.com)

    Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met de directeur. Verder is er, om toezicht te houden op de naleving van de privacy, voor de hele BMS een functionaris Privacy & Gegevensbescherming aangesteld. Bij hem kunt u te recht met algemene vragen of klachten ten aanzien van de privacy. Daarnaast kunt u hiervoor terecht bij de autoriteitpersoonsgegevens.

    Kijk voor meer informatie over de BMS op de website www.bms-onderwijs.nl.

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools

Modal title